Obezite - Ameliyatın yararları

Obezite ameliyatı ya da diğer adıyla zayıflama ameliyatı; obezite ve morbid obezite'den muzdarip hastalar için kanıtlanmış tek, uzun süreli ve kalıcı zayıflama çözümüdür.  Ameliyatın kendine özgü hususları ve riskleri vardır.

Bariatrik Cerrahinin temel amacının, tıbbi gerekliliğin karşılanması olduğu unutulmamalıdır; başka bir deyişle amacımız, obeziteye bağlı hastalıkları tamamen tedavi etmek ya da belirtileri olabildiğince azaltmaktır. Hastanın kilo kaybetmesi sadece bir yan etkidir (hem de büyük bir yan etki).

Zayıflama ameliyatı, obezitenin neden olduğu diğer hastalıkları iyileştirebilir ya da tamamen ortadan kaldırarak tedavi        edebilir.

– bu hastalıklara komorbitler (eşlik eden hastalıklar) de denir.

– bu hastalıklara tip 2 diyabet, yüksek kolesterol, hipertansiyon, uyku apnesi ve daha birçok başka hastalık dahildir.

Ameliyat sonrası rezolüsyon ve iyileşme oranları, uygulanan prosedüre ve hastanın yaşam şekline bağlı olarak değişmektedir. Ancak hasta hangi prosedürü seçerse seçsin, rezolüsyon oranı mükemmeldir.

Bariatrik cerrahi sonrası kilo kaybı olağanüstüdür. Prosedüre bağlı olarak kilo kaybı miktarı değişir. Hastaların ameliyattan sonra yaptıkları diyet ve yaşam şekilleri, ne ölçüde zayıflayacaklarının temel etmenleridir.

Tipik bir hastanın, doktora daha az giderek ve obeziteye bağlı hastalıklar için yazılan reçeteli ilaçlardan daha az kullanarak, uygulanan prosedürün maliyetini 3-4 yıl içinde ödeyebilmesi mümkün olabilir. Topluma getirdiği maliyet daha fazladır ve kaybedilen hayatların maliyeti ölçülemez.

Artan hareketlilik ve daha fazla aktivite yapabilme, zayıflama ameliyatının pozitif yan etkileridir. Hastalarımızın çoğu ayakkabılarını nihayet bağlayabilecek duruma gelirler, soluğu kesilmeden yürüyebilirler ve çocuklarıyla ve aileleriyle oyun oynayabilirler.

Ameliyattan sonra hastaların özgüveninin arttığı ve sosyal fırsatlardan yararlandıkları sık görülmektedir. Obez kişiler, içine kapanık olma eğilimde olduklarından birçok sosyal ve kariyer fırsatını kaçırabilirler.  Zayıflama ameliyatı, bu sorunları da ele alır. Genel olarak konuşursak; prosedürün sonuçları sayesinde, hasta artık toplum içine çıkmak için kendine daha çok güvenir.

Obezitenin kadınlarda fertilite sorunlarına neden olduğu bilinmektedir; bunun nedeni, aşırı kiloların neden olduğu hormonal dengesizliktir. Bariatrik cerrahi geçiren hastarın hamile kalmaları da artık mümkündür; çünkü zayıflama neticesinde hormonları artık stabildir. Ameliyattan hemen sonra hamile kalınmasının tavsiye edilmediği ve çoğu hastanın hamile kalmak için ameliyattan sonra en az 12 ay beklemesi gerektiği unutulmamalıdır.